Saturday, April 16, 2011

i-buntu???!!! =.="

assalamualaikum..

entri kali ini nak cakap pasal phone idaman ku..hehe..penat gila tadi!! 2jam usha phone mana yang bagus..mungkin ada yang akan kata "ala baru 2jam jer..bukan apa pun." tapi 2jam tanpa henti duduk tengok phone sampai lenguh pungung aku itu kira gila weyhh!!! =.="

mula-mula aku usha model nokia..aduh!! geram kau tahu tak??!! i-buntu lagi.."blinkk!" the sound of idea.. tiba-tiba aku teringat satu model ni yang aku tengok di tv..mula-mula tak nak ambil kisah..tapi tak salah kalau mencuba kan?? hehe ;) 

inilah dia model nokia yang aku asyik kecohkan dari tadi :


NOKIA X3-02 
model ini yang berjaya menarik perhatian aku..dengan aplikasi yang menarik..iaitu 'touch and type phone'.. (sbb sebelum ini pernah pakai jenis 'slide'.. mungkin aku terlalu 'baik sangat' dengan phone tu..jadi jangka hayat tak lama..last-last pakai phone biasa..senang!! =.=") well back to the topic..setelah mencari info2 mengenai phone ini, ia memang banyak function yang mengikut up-to-date (even not 100%) ok..phone ini mempunyai fungsi-fungsi seperti 3G, bluetooth, Wi-Fi, mp3, stereo FM radio, weight 77.4g with (dimensions 106.2 x 48.4 x 9.6 mm, 45.3cc).. (omg!! soooooo ringan..hehehehe over pula..) , internal memory until 50MB, card slot: microSD(up to 32GB), camera with 5MP, available in white silver, dark metal, petrol blue,pink and lilac..harga pun boleh tahan, dalam RM500+

well..bagi aku aplikasi2 yang ada pun dah cukup bagus..tak perlulah nak pakai yang canggih sangat..nanti tertinggal keretapi pula aku! hahaha..aku nak warna white silver tu or dark metal pun ok juga! aihh~berangan dulu!! (^,^)

~more information check at this link~



SONY ERICSSON VIVAZ

ok,sekarang kita pergi ke phone berikutnya..iaitu jenama yang agak popular juga dipasaran..sony ericsson (anak pakcik eric..hehe) sony ericsson pun boleh tahan kehebatan penciptaan phone mereka..sekarang pun aku pakai jenama 'anak pakcik eric' ni..(tapi biasa2 jer..uhuk uhuk!!) sony ericsson juga merupakan antara pengeluar phone yang mengikut citarasa dan mesra pengguna..masalahnya nak mencari yang bagus itu yang aiihhh~

jom lepak-lepak kejap cakap pasal phone ini...weeee~ok..fungsi phone ni lebih kurang sama dengan phone atas ni..tapi ada kelebihan sedikit macam internal memory with 75MB storage, handwriting recognition, 8MP camera with autofocus and LED flash, cuma berat sikit dengan weight 97g, tapiiiiii.....dia ini ada gps! confirm after this tak sesat nak balik rumah..jadi dah tak ada alasan nak singgah mana-mana or sesat ke..(sesuai untuk dihadiahkan kepada pasangan atau anak..boleh trace dia..hahahaha!!! ) available in pink, silver moon, cosmic black, galaxy blue and venus ruby..harga yang agak berbaloi dengan aplikasi yang diberi iaitu dalam RM900+

perghhh!!! function saja dah bagi aku gentar!! hahaha..memang seronoklah kalau dapat memiliki phone ni..aku sanggup buat kenduri 7hari 7 malam..teruja punya pasal!! ;O aku impress sangat dengan function yang ada walaupun agak 'murah' (=.=") tapi it's worth it lah kan?? syoklah kalau dapat yang warna cosmic black! elegant sangat! awwww~ *wink!* macam biasalah aku terpaksa berangan-angan dulu ala-ala mat jenin..nak beli belum sampai seru dik! tak mampu akak! hehehe.. v(^.^)v

~more information check at this link~


kalau anda rasa-rasa tak paham dengan penerangan merepek daripada makcik ini..korang boleh try test uji tengok link ini dan buat perbandingan by your own..^^,)


okeyh..peace out yawww!!
SALAM


 psstt...harap-harap dapatlah salah satu phone ini..yang nokia itu pun jadi lah...hahaha..hmm bilalah agaknya..(T.T)

No comments:

Post a Comment